Jerker Andersson/imagebank.sweden.se

Tervetuloa jäsenmatkalle Visbyhyn Gotlantiin 12.-14.8.2022

Tervetuloa rennolle ja hauskalle jäsenmatkalle tapaamaan muita postcrossaajia sekä viettämään elokuisen lempeää loppukesän viikonloppua merellä ja upeassa Gotlannissa. Matkakohteenamme on ensimmäistä kertaa idyllinen Visby.

M/S Gabriella merellä

M/S Gabriella merellä – Kuva: Jarmo Nieminen, Viking Line

Matkamme alkaa perjantaina 12.8. kokoontumisella Katajanokan terminaaliin ja matkalippujen jaolla. Siirrymme M/S Gabriellaan jo hyvissä ajoin ennen laivan lähtöä kello 14.30. Viemme matkatavarat hytteihin, majoitus on valitussa hyttiluokassa, ja aloitamme postcrossingmiitillä laivan konferenssiosastolla. Nostamme tervetulomaljat ja sitten tuttuun tapaan aloitamme postikorttien valmistelun seuraavan päivän Visbyn vierailua varten. Matkalle painetaan 1-3 omaa miittipostikorttia. Ohjelmassa on myös merellinen Postcrossingbingo. Miitin jälkeen nautimme kolmen ruokalajin a la carte -illallisen ja sen jälkeen loppuilta laivalla on vapaata ohjelmaa.

Lauantaina 13.8. nautimme meriaamiaisen upeissa merimaisemissa. Laivan saavuttua Visbyhyn matkalaisilla on valintansa mukaan joko omatoimiaikaa Visbyssä, tai ensin opastettu kolmen tunnin kiertoajelu. Gotland Panorama -kiertoajelu vie meidät Gotlannin länsirannikolle ja keskiaikaisen Visbyn tärkeimmille nähtävyyksille. Kierroksella käydään mm. Gotlannin rannikon ja viikinkiajan nähtävyyksillä, kuten Gnisvärdin kalastajakylässä ja Gotlannin parhaiten säilyneellä laivalatomuksella eli pronssikauden haudalla. Palaamme Visbyhyn ja pysähdymme Galgberget-luonnonsuojelualueelle, josta on laaja näkymä merelle ja rannikolle. Tämän jälkeen siirrytään keskiaikaiseen hansakaupunkiin.

Laivamiitti - Yleiskuva

Laivamiitti M/S Amorellalla kesällä 2018

Päivän voi viettää omatoimisesti Visbyhyn tutustuen. Matkan aikana Visbyssä järjestetään myös matkamme aikaan perinteinen keskiaikatapahtuma, Medeltisveckan på Gotland, jonka teemana tänä vuonna on fantasia. Satumaista Visbytä on sanottu Ruotsin romanttisimmaksi kaupungiksi. Keskiaikaista kaupunkia suojaa upea muuri. Visbyn keskiaikainen vanhakaupunki on myös Unescon maailmanperintökohde.Kaupungista löydät myös viihtyisiä kahviloita ja ravintoloita. Kukin lounastaa omatoimisesti Visbyssä haluamanaan aikana haluamassaan paikassa. Laiva lähtee Visbystä kotimatkalle kello 17.

Laivalla meille on varattu konferenssitila myös lauantaina. Täällä jatkamme perjantaina alkanutta miittiä ja voit vielä kirjoitella kortteja. Kortit lähetämme M/S Gabriellalta, jolloin kortteihin leimataan laivan oma leima, sekä Navire-postileima (meriposti). Postikortteihin voit käyttää joko Suomen, Ahvenanmaan, tai Ruotsin postimerkkejä, kunhan postimerkkejä on kyseisen maan postikorttitaksan verran. Merkit leimataan Navire-leimalla. Erikoisuuksia siis kerrakseen!  Skoolaamme myös päätöskuohuviinit. Nautimme buffet-illallisen, jonka jälkeen on vapaata ohjelmaa tax free -ostoksiin ja matkan päätösjuhlintaan.

Sunnuntaina 14.8. nautimme kello 10.30 runsaan brunssin. Helsinkiin saavumme kello 13.45.

Jerker Andersson/imagebank.sweden.se

Matkaohjelma, hinta ja matkaehdot

Matkaohjelma

PERJANTAI 12.8.
14.00 - 14.30Ilmoittautuminen Helsingin Katajanokan matkustajaterminaalissa, matkalippujen ja nimilappujen jako
14.30 Siirtyminen laivaan, matkatavarat hytteihin
15.00 - 24.00Postcrossingmiitti Osa 1/2 kokousosastolla
- tervetulokuohuviini
- kahvia, hedelmiä
- caesar-katkarapusalaatti
- Postcrossingbingo, arpajaiset, korttien kirjoittelua
17.15M/S Gabriella lähtee Helsingistä
21.00Illallinen À la carte -ravintolassa
- pääruokana liha, kala tai kasvis ennakkovalinnan mukaisesti
- viinipaketti lisämaksusta sen ennakkoon varanneille: laivan viiniasiantuntijan valitsemat menuun sopivat viinit, 16cl alkuruoan kanssa, 24cl pääruoan kanssa ja 8cl jälkiruoan kanssa
LAUANTAI 13.8.
07.00Meriaamiainen
9.00Saavumme Visbyhyn
9.30Bussi lähtee terminaalin edestä Gotland Panorama -kiertoajelulle ilmoittautuneille
- kesto 3 tuntia, jonka jälkeen vapaata aikaa Visbyssä
9.00 - 16.30Tutustuminen omatoimisesti Visbyhyn
- lounas omatoimisesti
17.00 - 19.00Postcrossingmiitti Osa 2/2 kokousosastolla
- korttien kirjoittelua, yhdessäoloa
- miittikirjojen kirjoittelua
- päätöskuohuviinit
- Puckies "raw food" -makupaloja (vegaanisia, gluteenittomia ja maidottomia, sekä ilman lisättyjä säilöntä- ja makeutusaineita), lakritsi-suklaa ja karpalo-suklaa
- vapaata ohjelmaa ennen illallista
17.00M/S Gabriella lähtee Visbystä
19.30Buffet-illallinen
21.30Vapaa iltaohjelma
SUNNUNTAI 14.8.
10.30Brunssi
13.45Saavumme Helsinkiin

Matkan hinta

Yksi henkeä hytissä

Kaksi henkeä hytissä (hinta per hlö)

Hintaan sisältyy:

• risteily valitussa hyttiluokassa
  • meriaamiainen menomatkalla
  • brunssi paluumatkalla
  • menomatkalla à la carte -illallinen 3 ruokalajia (sis. lähdevesi)
  • paluumatkalla buffet-illallinen, sis. valko/punaviini, olut, virvokkeet, kahvi/tee
  • kokoustilassa menomatkalla lasillinen kuohuviiniä, kahvi/tee, hedelmät, valinnan mukaan caesar- tai katkarapusalaatti
  • kokoustilassa paluumatkalla  lasillinen kuohuviiniä, kahvi/tee, hedelmät, Puckies “raw food” -makupaloja
  • miitissä jaettava materiaali, mm. erityinen miittipussukka

Lisämaksusta:

• +43€ Gotland Panorama -kiertoajelu
  • +27€ Premium-viinipaketti menomatkalla à la carte -illallisen yhteyteen, laivan viiniasiantuntijan valitsemat menuun sopivat viinit, 16cl alkuruoan kanssa, 24cl pääruoan kanssa ja 8cl jälkiruoan kanssa

Matkaehdot

• Jäsenmatkalle voivat osallistua vain Suomen postcrossingyhdistyksen jäsenet. Mikäli matkustaja tarvitsee vammansa tai sairautensa vuoksi henkilökohtaista avustajaa, avustaja voi osallistua matkalle jäsenhinnalla.

• Matkalle on 50 paikkaa

• Paikat täytetään varausjärjestyksessä

• Matkan hinta ja mahdolliset lisäoptiot laskutetaan yhdessä erässä, eräpäivä on 15.6.2022

• Matkan viimeinen kuluton peruutuspäivä on 1.7.2022, tämän jälkeen tapahtuvista peruutuksista ei palauteta osallistumismaksuja, mutta osallistuja voi itse hankkia tilalleen toisen matkustajan (oltava yhdistyksen jäsen)

• Matkustaja huolehtii itse omista matkavakuutuksistaan

• M/S Gabriellan esteettömyydestä Viking Linen sivuilla. Tarvittaessa hytti voidaan vaihtaa Handicap-hyttiin.

• Mikäli matka joudutaan perumaan koronatilanteen vuoksi, osallistumismaksut palautetaan siltä osin, kuin ne saadaan laivayhtiöltä takaisin

Emelie Asplund/imagebank.sweden.se

Ilmoittautuminen

Varmista, että saat ilmoittautumislomakkeen jälkeen heti ruudulle tiedon, että ilmoittautuminen on onnistunut. Samoin saat vahvistuksen sähköpostiisi heti. Ellei sähköpostivahvistusta ole tullut 5 minuutin kuluessa (tarkista roskaposti- ja mainospostikansiotkin), ilmoittautuminen ei ole jostain syystä onnistunut. Kokeile siinä tapauksessa uudelleen.

Matka on täynnä, ja jonossa on useampia henkilöitä.

Emme ota tällä hetkellä uusia ilmoittautumisia.