Hämeenlinnassa on maanantaina 12.2.2018 perustettu Korttien tarinat osuuskunta. Osuuskunnan tarkoituksena on edistää postikorttien käyttökulttuuria järjestämällä messuja, näyttelyitä ja tapahtumia, sekä vahvistaa postikortin elinvoimaa Suomessa mm. tiedotuksen, tutkimuksen ja dokumentoinnin avulla.

Osuuskunnan päätehtävä on tuottaa Hämeenlinnan Verkatehtaalla vuosittain Suomen suurin postikorttitapahtuma, Korttien tarinat, joka järjestetään seuraavan kerran 15.9.2018. Syyskuun postikorttifestivaali on järjestyksessään yhdestoista Korttien tarinat.

Osuuskunnan perustamiskirjan allekirjoittivat Suomen postcrossingyhdistyksen puheenjohtaja, postikorttivaikuttaja ja Korttien tarinat -tapahtuman perustaja ja tuottaja Markku Laakso, sekä Paperitaide Oy:stä Ville Laakso. Osuuskunnan toimitusjohtajaksi valittiin Suomen postcrossingyhdistyksestä Marko Kulmala.

Juuri perustettu Korttien tarinat osuuskunta luo uuden, hyvän alustan suomalaisen postikorttikulttuurin vaalimiselle ja kehittämiselle eri muodoissaan. Se myös mahdollistaa entistä paremmin erilaisten postikortin ympärillä toimivien tahojen esilläolon ja yhteistyön. Postikortti ansaitsee tämän ponnistuksen!, toteaa Markku Laakso.

Korttien tarinoilla on oma verkkosivusto osoitteessa www.korttientarinat.fi, sekä Facebook-sivu. Korttien tarinat löytyy myös Instagramista ja Twitteristä tunnuksella @korttientarinat.

Lisätietoja osuuskunnasta ja Korttien tarinat -postikorttifestivaalista

• Markku Laakso, Korttien tarinoiden perustaja, 050 5565 771