Päivitetty 23.2.2025
Suomen postcrossingyhdistys ry (jäljempänä myyjä) myy tuotteita vain jäsenilleen Suomeen ja Ahvenanmaan maakuntaan, sekä jäsenilleen Eurooppaan ETA-alueen maihin. Pidätämme oikeuden toimitusehtojen ja hintojen muutoksiin. Suomen postcrossingyhdistys ry ei ole alv-velvollinen, joten hinnat eivät sisällä vähennettävää veroa.
1. Verkkokaupan yhteystiedot
Suomen postcrossingyhdistys ry
Päivi Söderberg
Amurinkatu 5 A 10
33230 Tampere
putiikki ⊂at⊃ postcrossingyhdistys.fi
2. Tilaaminen
Tilattavat tuotteet valitaan kotisivuilla lisäämällä ne ostoskoriin. Tilaus lähetetään maksamalla ostoskorin sisältö verkkokaupan kassatoiminnolla. Tehdessäsi tilauksen hyväksyt nämä toimitusehdot, tuotteiden hinnat sekä toimituskulut. Mikäli tilaushetkellä annetaan sähköpostiosoite, tilauksesta lähetetään tilausvahvistus sähköpostitse. Tilausvahvistuksesta ilmenevät tilatut tuotteet sekä hinta.
3. Maksaminen
Verkkokaupan maksuvälittäjänä toimii Visma Pay (Paybyway Oy, y-tunnus 2486559-4), joka on rekisteröity Finanssivalvonnan ylläpitämään maksulaitosrekisteriin. Maksamiseen siirrytään Visma Payn verkkopalvelun kautta ja tiliotteella ja laskulla maksun saajana näkyy Visma Pay tai Paybyway Oy. Visma Pay välittää maksut verkkokauppiaalle. Maksaminen on turvallista, sillä kaikki maksutapahtumaa koskevat tiedot välitetään salattua yhteyttä käyttäen niin ettei kukaan ulkopuolinen taho näe maksutapahtuman tietoja.
Kauppa syntyy verkkokaupan asiakkaan ja verkkokaupan välille. Verkkokaupan vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet.
Lue lisää Visma Paysta: https://www.visma.fi/vismapay/
4. Hinnat
Tuotteiden hinnat ilmoitetaan tuotteen yhteydessä. Ainoa hyväksytty maksuvaluutta on euro.
5. Maksutavat
Visma Pay -palvelun kautta voit maksaa verkkopankkitunnuksilla, lompakolla, maksukorteilla (credit/debit), laskulla tai osamaksulla. Käytettävissä ovat seuraavat maksutavat: Osuuspankki, Nordea, Danske Bank, Oma Säästöpankki, Säästöpankki, Aktia, Paikallisosuuspankit, S-Pankki, Handelsbanken, Ålandsbanken, MobilePay, Masterpass, Pivo, Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- ja Debit MasterCard -kortit, sekä Jousto.
Jousto: Jousto lasku ja osamaksu on kotimainen palvelu, jolla teet ostoksesi nopeasti ja turvallisesti. Jousto on tarkoitettu yksityishenkilöille, jotka ovat hoitaneet raha-asiansa moitteettomasti. Joustolla saat 30 vuorokautta korotonta ja kulutonta maksuaikaa. Laskun saatuasi voit päättää maksatko sen kokonaan vai osissa. Osamaksulla voit maksaa ostoksesi jopa 36:ssa erässä, alkaen 9,90 eur/kk. Jousto osamaksun kustannukset ovat 3,90 eur/kk ja 19,90%:n luottokorko. Voit maksaa Joustolla 30–3000 euron ostoksia. Luotonmyöntäjänä toimii Aurajoki Nordic Oy. Lue lisää Joustosta osoitteessa www.jousto.com.
MobilePay: Voit maksaa MobilePay-lompakollasi mikäli olet sallinut verkkokaupoissa maksamisen sovelluksen asetuksista. MobilePay-lompakolla suoritetut maksut veloitetaan lompakkoon liitetyltä maksukortilta. Mikäli maksun veloittaminen maksukortilta epäonnistuu, MobilePay-lompakolla maksaminen ei ole mahdollista verkkokaupassa.
Pivo: Käyttöehdot ovat tarjolla Pivon sivuilla: https://pivo.fi/kayttoehdot/pivon-kayttoehdot/
Visma Pay -maksupalvelun yhteystiedot
Visma Pay, Paybyway Oy (Y-tunnus 2486559-4)
Sähköposti: helpdesk@vismapay.com
Puhelin: 09 315 42 037 (arkisin klo 9-17)
Postiosoite: Laserkatu 6, 53850 Lappeenranta
6. Toimitus
Tilauksia postitetaan arkipäivisin. Varastosta toimitettavien tuotteiden toimitusaika on yleensä 3-5 arkipäivää. Mikäli toimitettavat tuotteet ovat tilaustuotteita, toimitusaika on yleensä 1-3 viikkoa.
Verkkokaupan posti- ja pakkauskulut Suomeen:
Kaikki tilaukset toimitetaan seurantakoodillisena postilähetyksenä, jolloin toimitusaika on 2-4 työpäivää. Posti- ja pakkauskulut ovat painosta riippumatta 5,90 €.
Yli 50€ tilaukset voi valita toimitettavaksi postikuluitta.
Verkkokaupan posti- ja pakkauskulut Ahvenanmaalle:
- 50 grammaan asti Economy-kirjeenä 3,00 €
- 51-300 grammaa Economy-kirjeenä 4,00 €
- yli 300 gramman lähetyksen S-pakettina 11,90 €
Verkkokaupan posti- ja pakkauskulut Eurooppaan ja maailmalle:
- Näet kulut ostoskorissa/kassalla tilauksen sisällöstä riippuen
Näet toimituskulut verkkokaupan kassatoiminnossa ennen tilauksen lopullista hyväksymistä.
Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut toimituksen aikana, tulee tästä ilmoittaa viipymättä, mutta kuitenkin 14 vuorokauden kuluessa myyjälle. Toimituksessa vioittuneista paketeista tulee viipymättä ilmoittaa toimituksesta vastanneelle yhtiölle.
7. Palautukset, virhevastuu ja reklamaatiot
Kaikilla verkkokaupasta ostetuilla tuotteilla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen 14 päivän peruutusoikeus tilauksen vastaanottamispäivästä lukien. Peruutusoikeus ei koske räätälöityjä erikoistilauksia eikä omakuvapostimerkkejä. Ennen tilauksen toimitusta tilauksen voi peruuttaa kirjallisella ilmoituksella.
Tuotteiden palautus tulee tehdä omin kustannuksin. Palauttaessasi käyttämättömän ja myyntikuntoisen tuotteen saat tuotteen hinnan takaisin, mutta et toimitus- ja postituskuluja.
Pyydämme ilmoittamaan asiakaspalautuksesta etukäteen.
Palautettavan tuotteen tulee olla avaamaton, käyttämätön, alkuperäisessä pakkauksessa sekä kaikki tuotemerkit ja sinetit paikallaan. Kun palautus on vastaanotettu, tilauksen maksu palautetaan suoraan tilillesi tai hyvitetään lahjakorttina palautuksen vastaanoton ja käsittelyn jälkeen, viimeistään 14 vuorokauden sisällä siitä kun olemme vastaanottaneet tuotteet. Palautuksia ei vastaanoteta yli 14 vuorokauden kuluttua tilauksen vastaanottamishetkestä.
Huomaa, että tilauksen noutamatta jättäminen EI ole kaupan peruuttamista!
Mikäli tilattu tuote on väärä tai vahingoittunut tai tuotteita puuttuu, tulee siitä ilmoittaa viipymättä. Tarkistathan tilaamiesi tuotteiden kunnon heti tilauksen saavuttua. Vastuumme virheellisestä tuotteesta rajoittuu enimmillään asiakkaan tuotteesta maksamaan kauppahintaan. Mikäli paketti on vahingoittunut postissa ja tuotteita puuttuu tai ne ovat vahingoittuneet, tee reklamaatio välittömästi Postille. Korvaus postissa vahingoittuneesta tuotteesta saadaan Postin kautta.
8. Verkkokaupan käyttö ja ehtojen muuttaminen
Myyjä tuottaa palvelua parhaaksi katsomallaan tavalla. Myyjällä on harkintansa mukaan oikeus muuttaa verkkokauppaa sekä siihen liittyviä palveluita tai tietoja sekä näitä sopimusehtoja. Verkkokaupan käytön jatkaminen sen jälkeen, kun muutokset ovat tulleet voimaan, katsotaan tarkoittavan sitä, että käyttäjä on suostunut muutettuihin sopimusehtoihin.
Käyttäjä sitoutuu antamaan itsestään totuudenmukaiset tiedot sekä käyttämään verkkokauppaa tavalla, joka ei aiheuta vahinkoa verkkokaupalle, verkkokaupan yhteistyökumppaneille, toisille käyttäjille tai ulkopuolisille. Käyttäjä sitoutuu lisäksi vastaamaan väärinkäytöksistään tai näiden käyttöehtojen rikkomisesta mahdollisesti verkkokaupalle tai muille osapuolille aiheutuvista vahingoista.
Myyjä voi väärinkäytöstilanteissa tai muutoin tarvittaessa evätä asiakkuuden tai peruuttaa tilauksen.
9. Immateriaalioikeudet
Kaikki verkkokaupassa esitetyt kuva- ja tekstimateriaalit (tuotekuvat, tuotetiedot jne.) ovat myyjän ja/tai sen yhteistyökumppanien omaisuutta. Tällaisen aineiston luvaton käyttö tai kopiointi on kielletty.
Käyttäjä vastaa myyjän ja sen yhteistyökumppanien tekijänoikeudella suojatun aineiston luvattomasta käyttämisestä aiheutuvista seuraamuksista.
10. Palaute
Käyttäjä ymmärtää, että kaikki käyttäjien mahdollisesti verkkokauppaan tai sen käyttöön liittyvä palaute on vapaasti ja veloituksetta myyjän käytettävissä tämän haluamalla tavalla.
11. Linkit ulkopuolisten sivuille
Verkkokauppa saattaa sisältää linkkejä muiden kuin yhdistyksen ylläpitämille sivustoille. Myyjä ei ole vastuussa sisällöstä, tuotteista tai palveluista, joita tällaiset kolmannet osapuolet tarjoavat. Huomaathan myös, että tällaisiin ulkopuolisten ylläpitämiin sivustoihin saattavat lisäksi soveltua erilliset palveluehdot ja/tai henkilötietojen suojaperiaatteet, joiden sisällön myyjä kehottaa tarkastamaan.
12. Ylivoimainen este
Ylivoimainen este vapauttaa myyjän verkkokauppaan liittyvistä velvollisuuksista, kun ylivoimainen este estää tai kohtuuttomasti hankaloittaa tilausten täyttämistä tai muita verkkokauppaan liittyviä suorituksia. Ylivoimaisena esteenä pidetään tilanteita, joita ei ole voitu ennakoida tai joihin ei kohtuudella ole voinut valmistautua etukäteen.
13. Vastuunrajoitus
Myyjä ei vastaa mistään välillisistä vahingoista, jotka voivat aiheutua mahdollisista verkkokaupan palveluihin, tuotteisiin tai muuhun aineistoon liittyvistä viivästyksistä, virheistä, muutoksista tai katoamisista tai palvelun tilapäisistä tai pysyvistä katkoista.
14. Sovellettava laki ja erimielisyyksien ratkaisu
Näihin sopimusehtoihin ja niihin liittyvään sopimussuhteeseen sovelletaan Suomen lakia. Näistä sopimusehdoista aiheutuvat erimielisyydet pyritään ensisijaisesti ratkaisemaan sovinnollisesti. Mikäli sopimukseen ei päästä, erimielisyydet ratkaistaan Pirkanmaan käräjäoikeudessa ensimmäisenä oikeusasteena, ellei pakottavasta lainsäädännöstä muuta johdu.