Jäseneksi Suomen postcrossingyhdistykseen?

Yhdistyksemme jäseneksi on tervetullut kuka tahansa, joka hyväksyy yhdistyksen säännöt ja tarkoituksen.

Jäsenmaksua vastaan saat jäsenetuja sekä jäsenyyden osoitukseksi jäsenkortin.

Yhdistyksen kautta saatavista eduista kenties konkreettisin on jäsenkortti siihen liittyvine yhteistyökumppaneiden antamine etuineen sekä yhdistyksen verkkosivuston palvelut. Yhdistys on 3-vuotias – taaperoikäinen, mutta jo nyt meillä on vakiotapahtumina vuosittainen jäsenmatka Ahvenanmaalle, sekä järjestelyvastuu Suomen suurimmasta postikorttitapahtumasta – Korttien Tarinat -postikorttifestivaalista Hämeenlinnan Verkatehtaalla.

Vuosittaiseen ohjelmaan sisältyy myös tapaamisia yhdistyksen vuoden taiteilijan kanssa, jäsenmatkoja 1-2, sekä muutamia miittitapahtumia eri puolella Suomea. Tapahtumat ovat pääsääntöisesti avoimia kaikille postcrossaajille, yhdistyksen jäsenyydestä riippumatta, mutta maksullisissa tapahtumissa jäsenten osallistumismaksu on edullisempi.

Miksi liittyisin yhdistykseen?

Yhdistykselle on etua jokaisesta jäsenestä. Mitä isompi joukko meitä jäseniä on, sen paremmat mahdollisuudet yhdistyksellä on vaikuttaa.

Jokainen maksettu jäsenmaksu myös mahdollistaa toimintaa.  Yhdistys tarvitsee varoja kuukausittain verkkoportaaliin, jäsenkortteihin, niiden postitukseen ym yhdistyksen perustoimintaan. Kuluja tulee myös yhteydenpidosta kauppiaisiin ja yhteistyötahoihin sekä esimerkiksi esitteiden painattamisesta. Postikortteja myyviin kauppoihin tulee saataville postcrossingista kertovia esitteitä joilla yritetään tavoittaa niitä korttiharrastajia jotka eivät ole vielä löytäneet postcrossausta.

Yleisesti ajateltuna yhdistyksen kautta jokainen jäsen on edistämässä ja tukemassa jäsenmaksun(kin) muodossa myös suomalaista postcrossingia. Postcrossingin päämajan kanssa teemme mielenkiintoista yhteistyötä harrastuksen edistämiseksi ja uusien jäsenien saamiseksi. Tässä suhteessa olemme ensimmäinen ja toistaiseksi ainoa laatuaan oleva yhdistys maailmassa! Parhaimmat käytäntömme jaamme mielellämme maailmalle ja toivomme näkevämme vastaavia yhdistyksiä muuallakin ja tätä kautta uudenlaista toimintaa upean harrastuksemme ympärille.

Postcrossing on lähtökohtaisesti melko yksinäinen harrastus. Yhdistys toteuttaa maassamme postcrossaajille suurtapahtumia ja matkoja, joiden yhteydessä voi tavata muita postcrossaajia, monesti myös muualta kuin Suomesta. Tapahtumien ja matkojen yhteydessä on myös mahdollista hyödyntää erilaisia osallistujille tarkoitettuja tarjouksia ja etuja. Yhdistyksen tapahtumissa löydät uusia ystäviä!

Tervetuloa mukaan!

Suomen postcrossingyhdistyksen esittelypiste Hämeenlinnan Postikorttiparatiisissa 12.11.2016

Iloisia ilmeitä kansainvälisessä postcrossing-tapaamisessa Suomenlinnassa 3.8.2016