Aamulehden Moro-lehdessä käynnistyi 6.4. kilpailu täydellisen Tampere-postikortin löytämiseksi. Tavoitteena oli löytää 1-3 kuvaa, joista painetaan postikortti Tampereen kansainväliseen postcrossing-tapaamiseen 26.-28. toukokuuta 2017.

Palkintoraati kokoontui Postimuseolla torstaina 4. toukokuuta. Palkintoraati oli iloinen kilpailutöiden korkeasta laadusta. Raati oli yksimielinen kolmesta parhaasta kilpailutyöstä, jotka siis painetaan postikorteiksi.

Pääpalkinnon (100 euron lahjakortti Pirkanmaan Osuuskauppaan) voitti Ari Vannas värikkäällä Tampere-näkymällään. Seuraavat palkinnot (50 euron lahjakortti Pirkanmaan Osuuskauppaan) menivät Titta Lindströmin työlle jossa olivat mukana oleelliset Tampere-elementit mustaa makkaraa myöden, sekä Kati Koskisen valokuvalle jossa näkymä Näsinneulasta Länsi-Tampereelle.

Palkintoraatiin kuuluivat Jari Mylläri Aamulehden Morosta, Marko Kulmala Suomen postcrossingyhdistyksestä, Heidi Martikainen Tampere-Seurasta, Helena Pärssinen Postimuseosta, sekä Mirka Ylä-Mattila Finlandia 2017 -näyttelystä.

Palkinnot lahjoitti Postimuseo.

Postikortteja saa Tampere-talolta Finlandia 2017 -näyttelystä 24.-28.5.